En helg med många oförväntade händelser

Helgen skulle, som ni som läser redan vet, börja med en campingtur. Detta blev det dock ändring på under många olika omständigheter och fredagen slutade ungefär såhär; Stina-hunden anfaller en huggorm som med nöd och näppe överlever. Vi ser inget bett och vi blir ombedda av veterinär att hålla henne under uppsikt hemma och höra av oss om hon svullnar upp. Vi åker därför hem och spenderar fredagskvällen med att stirra på vår hund. Hon svullnar inte upp. Tur.

Efter denna chockartade fredag kände vi direkt att lördagen skulle spenaderas lungt. Vi tog en långfrukost och solade lite i trädgården. Sedan gick vi ut och sprang. Det blev inte så långt som jag hade velat; det var väldigt varmt och vi valde att ta 7,8 km rundan. Vi sprang på 43.30 min och jag var nöjd. Bättre än i onsdags!

Vi åt lunch och for sedan iväg och slängde lite skräp och ägnade sedan llite tid åt power walking och
 blåbärsplockning
. Vilken kombination va ;) MUMS! Dessa har vi just ätit och känner oss fyllda med antidoxianter (eller hur det nu stavas:) ) När det var som varmast när vi sprang tänke jag på hur kämpit det är att springa på vintern, med jacka och sånt. Här kommer en bild från november. Kommer ihåg vilken ångest jag hade...ville hellre sitta inne och mysa med Loka





Just nu tittar vi på The Pianist på 3:an. Den är lite för otäck för min smak och därför väljer jag att blogga lite samtidigt som Joel uppdaterar mig samt översätter. Texten är borta och halva filmen är på tyska. Suck. Varför läste jag franska?

Imorgon tänkte vi cykla en tur och kanske bada. Det är så fint väder. Dock finns det inte så många bra badställen för hundarna. Lite synd. Ack om man hade varit i Värmland!


Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0