Lördag fortsättning...

Joel och jag gick ut och sprang som jag lovat (nja inte riktigt) den braiga bloggen träningsglädje. Det kändes bra direkt och vi körde lite lungt ibörjan. Det skulle bli 10 km så vi tog grusvägar i naturreservatet. Det var mysigt och vi pratade rätt mycket under de första 5 km. Jag sprang då absolut inte på fullt ös utan tog det lungt. Efter vi vänt kände jag att jag kunde trycka på lite mer och vi la oss på 4:50 tempo. När vi hade 2 km kvar la vi på en rem och körde den sista biten mellan 4:10 - 3:50. Det var kul att det gick så bra! Särskilt eftersom jag varit ute och gått sammanlagt 21 km idag.

Distans: 10.07 km
Tid: 54:54 min
Medeltempo: 5:27 min/km
Medelpuls: 157
Kcal: 636

Det är det bästa jag haft på milen, ska dock sägads att jag inte sprungit den så ofta. Jag är helnöjd!

Tyvärr hade jag inte telefonen med så det blev inga bilder. Men ni kan ta mitt ord på att jag såg svettig och trött ut, men nöjd. När vi kom hem så åt vi middag och planerade morgondagen..vi ska ju packa och lite sådant. HIHI det betyder att det snart är fjällen!! Imorgon får ni se allt vi kommer packa. Här kommer dock en smygtitt på vilken överraskning som väntar till de övriga deltagarna:




Innan sovdags så tog vi en promenad med hundarna; Loka är på G




Loka och Stina är nu nybadade. Jag lovade ut bilder på när de var nybadade men de såg aldrig så ledsna ut som vi trodde. Loka blev gla när hon överlevde så stämningen var tämligen hög.

Nu är jag trött och kolla lite på Kvarteret Skatan på 2:an. Kul!

Hoppas ni haft en bra lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0