Nyttig mat- lika nyttig som du tror?

Sedan jag blev student har jag lärt mig att hålla i pengarna och välja mina inköp. Detta ofrivilliga sparande ledde efter en tid till att jag började baka eget bröd. Man blir förvånad över hur billigt och bra bröd man kan göra själv. När man läser på förpackningarna innehålla vissa bröd mycket konstiga saker. Vissa bröd möglar ju tom inte!

Vi har nu börjat göra mer egna saker för att spara in på det konstiga i maten.

*Gör egen glass; inte för att den blir så mycket nyttigare men för att den inte innehåller lika mycket konstiga tillsatser

*Kryddblandningar. De flesta köpeblandningar kan du göra själv, ex Taco-krydda

*Äppelmos. Det senaste som jag nu snart kickar igång med ikapp med att äpplena växer här utanför. Utan socker och andra konstiga tillsatser.

*Egna salladsdressingar; man har ju redan allt hemma så varför köpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0