Söndag och friidrott med Joel

Joel kör en halvdag i skolan idag. Han pyser dit efter lunch. Om jag tar mig i akt då ska jag kanske ta en cykeltur, vi får se. Har lite att fixa med hemma också. Igår hade vi några mysiga människor här på grillkväll. Det var jättekul att umgås lite med andra än Joel (missförstå mig rätt) :) Det blev lyckat och de sista gick vid elva. Då var det ett berg med disk som väntade men när det var gjort sov vi som små grisar!

Vi inledde morgonen med power 5,2 km för att vakna till. Till och med Joel tyckte det var okej. Vi måst eju öva oss på att gå... FUNÄSDALEN närmar sig!! Ska bli så himla kul! vI har nu börjat planera fika och lunch som vi ska ta med oss ut. Just nu lutar det åt:

Fika:
Mackor med stekt ägg
Kokt ägg mosat med majonäs
Ölkorv eller likande

Lunch:
Blodpudding med bacon o lök (MUMS!)
Chiliconcarne
Broccoli och baconröra

Vi får väl se hur vi expanderar listan. Om familjen Frödin har tur kommer det även med lite överraskningar från Carolina :)


Joel står och lagar mat nu. Det blir någon form av köttfärssås och pasta med hemmgjord pastasås. Det var skönt att slippa göra mat idag- lyx i soffan framför friidrott och MUSSE. NU startar han snart- håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Ing-Mari

Baconrör, ägg och majonäs. Det låter inte alls så tokigt .Undrar var de andra deltagarna har tänkt sig???? det gäller ju att man slår sig ner vid "rätt" läger.

2009-08-17 @ 12:54:05
Postat av: Marit Frödin

Chokladen är det viktigaste. Plättarna gjorde ju succé förra året. Ravioli på burk är ok. Några mackor behöver vi också. Jag tror faktiskt att vi lyckas få i oss mer energi än vad vi förbrukar under de där turerna.



2009-08-18 @ 11:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0