Torsdag och cykeltur

Idag var det strålande sol när jag vakande med Joel vid 7-tiden. Jag var faktiskt duktig och tog tillfället i akt och gick ut med Stina. Skönt att ha det gjort tidigt på morgonen.

Gillar verkligen det här med att kickstarta på morgonen. Känns bra, både i kroppen och samvetsmässigt! Då vet man att om hela dagen kör ihop sig så har man faktiskt rört lite på sig iaf! Jag tar alltid 5,2 :an eftersom den går mycket i skogen. Ett annat plus är också att man njuter mycket mer av sin frukost!



Efter frukosten bestämde jag mig snabbt för att cykla till stallet. Det var relativt lungt ute på slätten och det blåste inte överdrivet jobbigt. Jag försökte hålla ett bra tempo och låg på  23 km/h i medel!

När jag kom till sista uppförsbacken innan stallet (dit jag cyklar) så märker jag att det känns ostadigt. Plötsligt trillar hela trampmojjängen av. Alltså allt från trampa och fäste och allt. SUCK. Jag fick inte dit den, fanns liksom inget att skruva på. Som tur var var stallchef hemma och skulle till stan så jag fick åka med henne. SKönt! Hade varit lite väl att power walka 15 km...

Cykling

Distans: 15 km
Tid: 40,39 min
Medel: 23 km/h
Kcal: 386





Innan vi skulle åka ville jag såklart rida. Det gick jättebra eftersom jag fick lite tips av Hanna innan jag började. Gäller att fokusera på vissa saker under ett pass. Man kan inte hålla på med allt, vilket är mitt stora problem.


Kort på min GRIZZLY  från sadeln. Det gick iallfall bra och han var riktigt avslappnad när vi var klara. GÖTT.


Idag ska jag städa igen; jag vet att jag städade igår men det blir att dammsuga igen. När vi kom in från hundgårdspromenaden igår (då det öste ner regn) så var hundarna grusiga och hur man än försöker får man aldrig bort allt. Det torkar och rasar på golv och mattor. Om jag ska hemmaträna mitt gymprogram sen (på golvet) så måste det dammsugas!



Loka o Joel i ösregn


2 blöta hundar fokuserar på godis.

Ha det bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0