Trött på blåst!

Jag tänkte somsagt att jag skulle ta mig ut på en cykeltur idag. Jag startade vid kvart i tre och tänkte ta en tur på obestämd sträcka. Detta för att det varit så jobbigt att cykla de senaste gångerna. Jag blir lätt omotiverad när jag försöker tvinga mig till tider eller distanser som egentligen är lite för jobbiga.

Jag cyklade ut från stan och in på en landsväg. Jag var överraskad över hur lätt de första 3 km gick. Även den 4:e och 5:e var helt okej. Det blåste väldigt mycket från sidan men pga av det tänkte jag att jag skulle fortsätta. Men vid sjätte km så vände det. Jag kom in på en lång raksträcka (3 km) och jag hade sådan motvind att det var helt sjukt! Det var sådär tungt att man bara vill skrika!

Jag bet ihop och tillslut svängde vägen. Efter 12 km mötte jag Joel och därför blev det lugna sista km:trar hem.

Jag är iaf nöjd att jag tog mig ut, dock så blev det ytterligare ett cykelpass som krävde mycket psyke.

Distans: 14.24 km
Tid: 45:11 min
Medeltempo: 18,9 km/tim
Medelpuls 128
Kcal: 396

Egentligen inte ett så tokigt tempo men somsagt, dålig känsla. Har ni något tips för en nybörjarcyklist?


Efter maten blev det ett hemmgympass som vanligt. Det kändes okej fast jag märkte under benträningen att cyklingen tagit ordentligt. Utfallen blev ganska sega. Men nu är det avslutat och nu väntar kvällspromenad med hundarna.

Ha en fin kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0