Varm dag!!

Idag har det varit riktig sommarvärme! Joel gick som vanligt vid kvart i sju och eftersom Grizzly the horse skulle får vila idag tänkte jag ta en sovmorgon. Men det kunde jag ju bara glömma. Med jämna mellanrum kom Loka in och började metodiskt gå runt sängen för att komma så nära mig som möjligt. Det tåls att säga att vår säng inte är så stor så det dröjde inte länge för än hon började slicka på mina fötter. Jag sa åt henne fyra gånger och sedan orkade jag inte mer.

Så vid halv nio hade jag rastat Loka och stängt in henne för daglig ensamhetsträning. Dags för min och Stinas power walk. Det var redan varmt och gôr gôtt!! Det blev 5.2 km och sedan njöt jag av god frukost.

Vi har även suttit ute i solen idag, jag och hundarna. De blev jätteslöa av det och när vi kom in för lunch så kraschade båda i sina korgar.

Eftersom jag visste att det var tokvarmt ute var det lite segt när jag väl skulle ut och springa; men jag tog mig ut! Inte nog med det, jag lyckades övertyga mig själv om att ta det långa rundan (7,8). Avklarade den på 44 min så jag var nöjd. Dock är jag helt slut nu för Joel och jag tog en promenad med båda hundarna, jätte mys nu när man kan vara alla fyra och slippa lämna Loketok hemma.

Nu har Joel sprungit ut på sin tur och jag slappar i soffan. Nu har vi bestämt vad vi ska göra i helgen; att basera sina helgavktiviteter på att de ska vara så upplevelserika men även gratis är faktiskt inte så svårt som det verkar. Vi kör på det gamla kortet CAMPING igen :) Senast vi var iväg var förra året och då var vi på Omberg. DEt var jättemysigt och vi hade kanon väder:






Iår så ska vi inte lika långt bort; vi ska till Roxen som ligger ett stenkast härifrån. Joel har suttit på Lantmäteriets hermsida och på eniro för att hitta en bra plats. Han går in för det här min lillepöjk. Han är uppfostrad väl! Så vi åker dit på fredag och hoppas att det blir lika kanonväder som de lovar!

Men först är det torsdag, suck! Tiden går långsamt men jag har att göra ändå.

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0